Gövde ve Yürütücü Grubu: Vinç şasisi çelik konstrüksiyon olarak imal edilmiştir.Tek Kancalı Sabit Yük Asansörü
1-Gövde ve Yürütücü Grubu: Vinç şasisi çelik konstrüksiyon olarak imal edilmiştir. Yürütücü grubunda avare ve dişli teker mevcuttur. Tahrik şekli bir baştan olabileceği gibi iki baştan da olabilir. Yağ banyolu redüktör çıkışından pinyon dişli ile teker tahrik edilerek yürüme sağlanır.
2-Kaldırma Redüktör Grubu: Arabalı vinçlerimizde firmamızın kendi üretimi olan C tipi redüktör kullanılmaktadır. Redüktör içindeki dişli miller ve çarklar DIN 3960 normuna göre semente çeliğinden imal edilir ve ısıl işlem ile sertleştirme , gerginlik giderme işlemlerine tabii tutulduktan sonra diş profilleri taşlanır. Redüktörlerin gövdesi GG 22 pik dökümdür. Tüm redüktörlerimiz kapalı kutu, yağ banyolu ve rulman yataklamalı tiptir. Redüktörlerde yağ doldurma , boşaltma kapakları ve yağ seviye göstergesi bulunur.
3-Kaldırma Motoru: Kullanılan kaldırma motorları statik yük (Qx1.4) emniyeti baz alınarak seçilmektedir. Standart imalatlarımızda kullanılan motorlar ; 3 fazlı , kısa devre rotorlu , tam kapalı , IP 55 koruma sınıfına ait , F sınıfı izolasyonlu , asenkron motorlardır. Çift hızlı motorlar , ithal motorlar , yüksek koruma sınıfına sahip motorlar ve hız kontrol üniteli (İnvertör) motorlar müşterilerimizin isteği doğrultusunda kullanılmaktadır.
4-Tambur Sistemi: Tamburlar çelik çekme borudan veya standart imalatımız olan GG 22 pik dökümden imal edilmekte ve üzerine kullanılacak halat çapına uygun yiv açılmaktadır. Tambur çapları ve yivleri DIN normlarına uygun imal edilmektedir. Tambur bir taraftan göbekten tahrik edilirken diğer tarafından rulman yataklamalıdır. Tek sıra halatı düzgün olarak saran, bir halat kılavuz tambura monte edilmiştir.
5-Kaldırma Halatı: Tüm vinçlerimizde, DIN normlarına göre seçilmiş ; kopma mukavemeti 180 kg/mm2 ve emniyet katsayısı en az 5 olan kendir özlü çelik halatlar kullanılmaktadır.
6-Kanca Sistemi ve Makaralar: Kanca DIN 15401 - 15402 normunda dövme çelikten imal edilmekte, ekseni etrafında 360 derece dönebilmekte ve üzerinde emniyet mandalı bulunmaktadır. Kanca isteğe göre tek ağızlı veya çift ağızlı olarak seçilebilir. Kanca bloğundaki makaralar rulman yataklamalıdır ve halatın makaralardan çıkmaması için makaraların her iki tarafında makara kapakları bulunmaktadır.
7-Frenleme Sistemi: Kaldırma, indirme ve yürüme tertibatı fren düzeni; elektromanyetik, yay basınçlı, balatalı ve ayarlanabilir tiptir. Vinçlerimizde kullandığımız elektromanyetik frenler elektrik kesilmelerinden kesinlikle etkilenmez, elektrik kesildiğinde fren hemen kapatır ve yükü bırakmaz. Yük askıda kalır ve indirilmesi gerekirse fren arkasındaki ayar somunu gevşetilerek yük yavaş yavaş aşağıya indirilebilir.
8-Limit Switchler: Kancanın istenen en üst noktada veya en alt noktada durmasını sağlar. Aynı zamanda yürütme sisteminde de kullanılarak son noktalarda tamponlara çarpmadan vincin durmasını sağlar. Aynı rayda iki veya daha fazla sayıda çalışan vinçlerin birbirlerine çarpmaması içinde kullanılır.
9-Elektrik Panosu ve şalt malzemeleri: Uygun ebatlarda, IP 55 koruma sınıfına haiz elektrik panosu kullanılmaktadır. Pano içindeki elektrik şalt malzemeleri; kablo kesitleri VDE 0100/430’ da belirlenmiş akım taşıma kapasitesine göre seçilmiştir. Kontaktörler ise kullanma sınıfı AC3 ve çalışma şartlarına bağlı olarak 2-3 yıl kontak ömürlü IEC 158-1 e göre seçilmiştir. Termik roleler VDE 0606 ya, sigortalar VDE 0636 ya göre seçilerek ISO-TS belgeli ürünler kullanılmaktadır.
10-Vinç Kumandası: Vincin hareketi puşh buton sistemi veya radyo kontrollü uzaktan kumanda sistemi ile gerçekleştirilir. Vinç kumandasının üzerinde tüm sistemin enerjisini keserek emniyet sağlayan acil stop butonu vardır. İhtiyaca göre çift hızlı vinçler için çift kontaklı butonlar kullanılır.